TEMA: CINE SUNT, CINE ESTI ?
PROIECTUL : "EU SI LUMEA MEA"
SUBTEMA: “ CORPUL MEU“
GRUPA MICA “ C ‘
GRADINITA CU PP NR. 13 FOCSANI, VRANCEA
ED. POPA CRINA ELENA
LUNI, 1 . 10. 2012
RUTINE : salutul, prezenta, calendarul naturii
INTALNIREA DE DIMINEATA : “ Sunt fetita, sunt baiat“
RUTINE : micul dejun, igiena personala
ALA : 1. BIBLIOTECA “citim imagini despre corpul uman “
2. ARTA: “ Coloram rochita papusii“
TRANZITII: JOCURI DE MISCARE, CU TEXT SI CANT : “ PITICII VOINICII”, " BATE VANTUL FRUNZELE", " MERGI CUM SPUN"
1. CUNOASTEREA MEDIULUI :OBSERVARE " CORPUL UMAN"
Se prezinta copiilor imagini cu corpul omenesc, fetita si baiat, se observa partile componente ale corpului, asemanari si deosebiri vizibile intre fetite si baieti, se precizeaza cateva detalii legate de partile corpului omenesc ( organele de la cap, la ce ne ajuta, la ce ne ajuta membrele ) si se incheie cu o fisa in care li se cere sa completeze fata unui om cu organele lipsa si sa coloreze fetita sau baiatul, in functie de ce este fiecare.
2. EDUCATIE PLASTICA : DACTILO PICTURA - “ CHIPUL MEU“
La activitatea de pictura se incepe activitatea cu miscari ale mainilor si se face incalzirea muschilor mainii, se prezinta materialele de lucru, se anunta tema si se demonstreaza modul de lucru: se coloreaza cu acuarele, culoarea favorita, degetele mainii si se realizeaza un contur al podului palmei, dupa care se amprenteaza coala de pictura, obtinandu-se parul si conturul fetei. Se repeta operatia de cate ori este necesar, pentru ca la final, portiunea goala ramasa pe coala, sa fie completata cu ochi, nas, gura.
Dupa demonstrarea modului de lucru, fiecare copil lucreaza individual si se acorda ajutor acolo unde este nevoie.
La final, lucrarile sunt apreciate si sunt expuse la panou.
OPTIONAL : DANS MODERN
RUTINE : Igiena, masa de pranz, somnul de dupa-amiaza
PROIECTUL : "EU SI LUMEA MEA"
SUBTEMA: “ CORPUL MEU“
GRUPA MICA “ C ‘
GRADINITA CU PP NR. 13 FOCSANI, VRANCEA
ED. POPA CRINA ELENA
LUNI, 1 . 10. 2012
RUTINE : salutul, prezenta, calendarul naturii
INTALNIREA DE DIMINEATA : “ Sunt fetita, sunt baiat“
RUTINE : micul dejun, igiena personala
ALA : 1. BIBLIOTECA “citim imagini despre corpul uman “
2. ARTA: “ Coloram rochita papusii“
TRANZITII: JOCURI DE MISCARE, CU TEXT SI CANT : “ PITICII VOINICII”, " BATE VANTUL FRUNZELE", " MERGI CUM SPUN"
1. CUNOASTEREA MEDIULUI :OBSERVARE " CORPUL UMAN"
Se prezinta copiilor imagini cu corpul omenesc, fetita si baiat, se observa partile componente ale corpului, asemanari si deosebiri vizibile intre fetite si baieti, se precizeaza cateva detalii legate de partile corpului omenesc ( organele de la cap, la ce ne ajuta, la ce ne ajuta membrele ) si se incheie cu o fisa in care li se cere sa completeze fata unui om cu organele lipsa si sa coloreze fetita sau baiatul, in functie de ce este fiecare.
2. EDUCATIE PLASTICA : DACTILO PICTURA - “ CHIPUL MEU“
La activitatea de pictura se incepe activitatea cu miscari ale mainilor si se face incalzirea muschilor mainii, se prezinta materialele de lucru, se anunta tema si se demonstreaza modul de lucru: se coloreaza cu acuarele, culoarea favorita, degetele mainii si se realizeaza un contur al podului palmei, dupa care se amprenteaza coala de pictura, obtinandu-se parul si conturul fetei. Se repeta operatia de cate ori este necesar, pentru ca la final, portiunea goala ramasa pe coala, sa fie completata cu ochi, nas, gura.
Dupa demonstrarea modului de lucru, fiecare copil lucreaza individual si se acorda ajutor acolo unde este nevoie.
La final, lucrarile sunt apreciate si sunt expuse la panou.
OPTIONAL : DANS MODERN
RUTINE : Igiena, masa de pranz, somnul de dupa-amiaza
This free digital slideshow made with Smilebox
MARTI, 2 . 10. 2012
RUTINE : salutul, prezenta, calendarul naturii
INTALNIREA DE DIMINEATA : “ CU CE MA INGRIJESC“
RUTINE : micul dejun, igiena personala
ALA : 1. JOC DE ROL “DE-A BUCATAREASA “, " DE-A DOCTORUL"
2. ARTA: “ Coloram palaria papusii“
TRANZITII: JOCURI DE MISCARE, CU TEXT SI CANT : “ PITICII VOINICII”, " BATE VANTUL FRUNZELE", " MERGI CUM SPUN"
1. EDUCAREA LIMBAJULUI : LECTURA EDUCATOAREI " MARICICA MURDARICA"
Se realizeaza o activitate de educarea limbajului in care se povesteste de catre educatoare povestea " Maricica murdarica", insotita de planse specifice. dupa ce se face lectura povestiii, se prezinta pe rand imaginile, pe care copiii le intuiesc, realizandu-se astfel o mii repovestire a textului de catre copii. se desprinde invatatura textului si se insista pe respectarea regulilor de igiena si recunoasterea obiectelor specifice.
Activitatea se incheie cu o fisa aplicata privind obiectele de igiena personala.
2. EDUCATIE FIZICA :DESENE PE ASFALT
La activitatea de educatie fizica se incepe prin executarea unor procedee si tipuri de mers si alergare ( ca balerinele, ca piticii, ca uriasii, ca broscutele, ca iepurasii ), se face un complex de exercitii pentru diferite segmente ale corpului, se desfasoara cateva jocuri cu text, cant si miscare " Bate vantul frunzele ", " Jocul degetelor ", " Castelul", dupa care se iese in aer liber pentru o scurta activitate de desen pe asfalt cu creta.
In incheiere, se face randul si copiii merg la baie pentru igiena in vederea luarii mesei de pranz.
RUTINE : Igiena, masa de pranz, somnul de dupa-amiaza
|
JOI, 4 . 10. 2012
RUTINE : salutul, prezenta, calendarul naturii
INTALNIREA DE DIMINEATA : “ CU CE SUNTEM DIFERITI?“
RUTINE : micul dejun, igiena personala
ALA : 1. BIBLIOTECA “repovestirea copiilor - MARICICA MURDARICA “
2. ARTA: “ creioane colorate“
TRANZITII: JOCURI DE MISCARE, CU TEXT SI CANT : “ PITICII VOINICII”, " BATE VANTUL FRUNZELE", " MERGI CUM SPUN", "DESCHIDE URECHEA BINE", " URSUL DOARME"
1. ABILITATI PRACTICE : LIPIRE - " MARICICA CURATICA"
Se realizeaza o activitate de lipire bazata pe povestea invatata recent si se subliniaza faptul ca o vom lipi pe fetita cea curata, scotandu-se astfel in evidenta rolul igienei personale. Partile corpului ( trunchi si membre) sunt decupate deja de mine in prealabil. Se impart copiilor cartoane colorate, betisoare de urechi, pahare de unica folosinta cu aracet, partile componente ale lucrarii.
Se realizeaza incalzirea muschilor mainii : evantaiul, lupta degetelor, ploua/tuna.
Intai demonstrez eu modul de lucru pe etape, fiecare etapa fiind realizata impreuna cu prescolarii, alternativ, pentru reusita lucrarii. Se acorda sprijin unde este necesar. La final, lucrarile sunt apreciate si expuse la panou si copiii primesc stimulente.
VINERI, 5 . 10. 2012
RUTINE : salutul, prezenta, calendarul naturii
INTALNIREA DE DIMINEATA : “ CE AM INVATAT ?“
RUTINE : micul dejun, igiena personala
ALA : 1. STIINTA “puzzle - corpul uman “
2. ANTRENAMENT GRAFIC: “ fustita cu buline colorate“
TRANZITII: JOCURI DE MISCARE, CU TEXT SI CANT : “ PITICII VOINICII”, " BATE VANTUL FRUNZELE", " MERGI CUM SPUN"
1. EDUCATIE MUZICALA : PREDARE " OCHISORII, NASUL SI GURITA" ( CUTIUTA MUZICALA 6
REPETARE : " BATE VANTUL FRUNZELE"
JOCUL MUZICAL : " CATE UNUL PE CARARE "
Se realizeaza pentru inceput diferite exercitii de respiratie si de incalzire a vocii ( onomatopee, exercitii de respiratie ), dupa care se trece la predarea noului cantec. Se repeta pe fragmente muzicale, de 3-4 ori, fieare fragment, apoi strofa, refren, strofa cu refren si in final tot cantecelul.
In incheiere se repeta cantecele si jocurile muzicale invatate.
RUTINE : Igiena, masa de pranz, somnul de dupa-amiaza
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu