SUBTEMA : ANIMALE CARE HIBERNEAZA – URSUL
EDUCATOARE: POPA CRINA ELENA
GRUPA MIJLOCIE “ C “
GRADINITA CU PP NR.13 FOCSANI
PLANIFICARE SAPTAMANALA ( detaliata pe zile )
Ora: 8.00 – 9.00
ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata “ EURITMIE- ANIMALELE PADURII” ( este luata din cartea „ Ziua buna se cunoaste de la intalnirea de dimineata” de la ed. TEHNOART ). Recitand acele versuri, ne plimbam in spatiul clasei, imitand miscarile si sunetele scoase de animalele padurii.
Ora: 9.00 – 9.30 ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire) “ Singurel ma ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )
Ora: 9.30 – 10.00 ALA 1. BIBLIOTECA: „Ghiceste despre ce animal este vorba si alege imaginile potrivite” ( le voi citi copiilor diferite ghicitori despre animalele salbatice din tara noastra si ei vor trebui sa ghiceasca despre ce animal este vorba si sa-l aleaga din setul mic de jetoane de la tehnoart )
2. ARTA: „ Coloram diferite animale din padurile noastre „ ( copii vor avea xeroxate mai multe imagini cu animale salbatice diferite, iar ei vor alege pe cea pe care o doresc sa o coloreze )
ADP – TRANZITIE : JOC MUZICAL: “ VULPEA SI GASCA “
Ora: 10.00 – 10.15- Copiii fac o scurta pauza, timp in care se afiseaza lucrarile la panou si se fac aprecieri asupra activitatilor desfasurate. Apoi vor merge la toaleta cei care au nevoie.
Ora: 10.15 – 10.45 ADE – DOMENIUL STIINTA – CUNOASTEREA MEDIULUI
LECTURA DUPA IMAGINI: “ANIMALELE PADURII“
Lectura se face pe baza unor planse model specifice din seturi de la tehnoart, in care copiii vad ilustrate doua secvente din viata animalelor: o data in anotimpul cald si o data in anotimpul rece. Astfel, ei pot face diferente si asemanari intre viata lor in cele doua anotimpuri. Se vor numi fiecare animal de pe plansele model: direct de catre mine, apoi eu indic un animal si un copil vine si il arata pe planse, sau copiii pun mana la ochi si dupa ce aleg un animal le cer sa priveasca si sa descopre despre ce animal e vorba ori spun o ghicitoare si ei sa ghiceasca despre cine e vorba. In timp ce se numesc animalele se imita si cum fac lupul , ursul, iepurasii. Se joaca jocul „iepurasii topaie si lupul sta la panda.” ( copiii sunt iepurasii si topaie in jurul vizuinii – scaunele , iar eu sunt lupul si imitand-ul ca sa-i sperii, alerg sa prind iepurasii. Ca sa scape, ei se aseaza repede pe scaun. Cine nu a reusit sa se aseze e mancat de lup ). Dupa terminarea jocului, ocazie cu care ei au obosit si pot fi atenti in continuare, se trece la discutarea despre urs si vulpe cu preponderenta:
- Cum se numesc toate animalele care traiesc in padure
- Cu ce se hranesc el
- Cu ce au corpul acoperit
- Ce culori au blanitele si parul lor
- Care sunt partile componente ale corpului lor
- Am discutat ca simturile lor sunt mai dezvoltate ca la om, pentru a le ajuta sa supravietuiasca
- Cum se numesc locuintele animalelor: barlog, vizuina, scorbura
- Cine ajuta iarna animalele
- Ce este hibernarea
- Cine e dusmanul lor cel mai mare( vanatorii )
- Am despartit in silabe cuvinte ca: barlog, hibernare, scorbura, vizuina, urs, vulpe etc.
- Am impartit animalele in carnivore si ierbivore
- Le-am gasit cateva caracteristici fiecaruia: iepurele – fricos, vulpea- sireata, cerbul – regele padurii, lupul – fioros, ursul – greoi, ciocanitoarea- medicul padurii
- Am aratat foloasele aduse de animale: lupul – curata padurea de resturi animale ( e necrofag, deoarece se hraneste si cu cadavre ), ciocanitoarea- se hraneste cu gandaceii care ar face rau copacilor padurii.
Se trece apoi la rezolvarea celor 2 fise de lucru din setul de fise aplicative pentru metoda proiectelor de la ARAMIS. Chiar daca sunt 2 sunt foarte usoare si rapid de rezolvat.
FISA 1 – DESPRE URS ( eu am adaptat cerintele fisei originale )
1. Sa uneasca ursul cu hrana preferata ( miere, peste, fructe )
2. Duceti ursul in casuta lui, pentru ca vrea sa hiberneze.
3. Taiati cu o linie dusmanul ursului
4. Incercuiti puiul de urs.
5. Scrieti in patrat atatea linii cati pui face ursoaica. ( 2 )
6. Scrie in dreptunghi atatea cercuri cate silabe are cuvantul urs
. 7. Sa coloreze ursoaica.
FISA 2 – DESPRE VULPE 1. Sa hraneasca vulpea cu ce-i place sa manance ( peste si gaina )
2. Duceti vulpea la locuinta ei preferata.
3. Uniti vulpea cu mediul in care traieste ( padurea )
4. Scrieti in dreptunghi, atatea cercuri cate silabe are cuvantul vulpe.
Ora : 10.45 – 11.00 Se pun fisele la panou, se fac aprecieri asupra activitatii desfasurate, se canta cantecelul „ VULPEA SI GASCA „. Copiii care au nevoie la toaleta vor merge dupa care se va organiza spatiul clasei pentru desfasurarea urmatoarei activitati.
Ora: 11.00 – 11.30 ADE – DOMENIUL OM SI SOCIETATE
ABILITATI PRACTICE: MODELAJ: “ Ursuletul Martinica “
Din doua bucati maro se face capul si corpul, si se aplica apoi din plastelina portocalie sau galbena urechiuse, ochi, pata de pe burtica, labutele. Intai demonstrez eu modul de lucru, dupa care se fac exercitii de incalzire a mainilor si apoi copiii trec la executarea ursuletilor. Ei vor modela pe placute speciale si cu fond muzical.Dupa ce au terminat de modelat, ursuletii sunt asezati pe o macheta, care va fi imbogatita in fiecare zi, pentru a forma, „ PADUREA CU ANIMALE SALBATICE „
Ora: 11.30 – 11.50 Copiii curate mesele, strang materialele de lucru fac TURUL GALERIEI si afiseaza la panou macheta cu lucrarile realizate de ei.
Ora: 11.50 – 12.30 ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala) “ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)
MARTI, 9.02.2010
Ora: 8.00 – 9.00
ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata “ PUII VIN LA MAMA”. Intalnirea este de fapt jocul postat si pe didactic sau educatoare, unde aveti instructiunile si jetoanele. L-am desfasurat azi cu copiii si au fost extrem de incantati. Nu vroiau sa se mai termine. Le-am promis ca-l vom relua si maine.
Ora: 9.00 – 9.30
ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)
“ Singurel me ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )
Ora: 9.30 – 10.00
ALA 1. STIINTA : “ GASESTE HRANA POTRIVITA FIECARUI ANIMAL SALBATIC“ ( s-au pezentat imagini pe tv preluate de pa national geographic cu animale salbatice specifice tarii noastre )
2. JOC DE MASA: “ PUZZLE SI CUBURI CU ANIMALE SALBATICE “
ADP – TRANZITIE : JOC DISTRACTIV: „ URSUL DOARME „
Ora: 10.00 – 10. 05 - Copiii fac o scurta pauza, timp in care se afiseaza lucrarile la centrul tematic si se fac aprecieri asupra activitatilor desfasurate. Apoi vor merge la toaleta cei care au nevoie.
Ora: 10.05 – 10.30
ADE – DOMENIUL ESTETIC SI CREATIV
EDUCATIE MUZICALA: PREDARE: „ IN PADURE „
VIZIONARE – AUDITIE : „ URSULETII” SI „ URSUL PACALIT DE VULPE”
Cantecul predat a fost vizionat la tv, preluat de pe youtube si apoi a fost executat de copii si cu miscari aferente : in sir, ne plimbam cu pas saltat, privim in sus, in jos, zburam ca pasarele, imitam miscarile sugerate de textul muzical . la final, copiii vizioneaza si audiaza cele 2 cantece pana la sosirea doamnei profesoare de dans.
Ora : 10.30 – 11.00
OPTIONAL – DANS
Ora: 11.00 – 11.15
Copiii care au nevoie s educ la toaleta, se racoresc si se amenajeaza spatiul clasei pentru urmatoarea activitate.
Ora: 11.15– 11.45
DOMENIUL LIMBA SI COMUNICARE
LECTURA EDUCATOAREI: „ URSUL PACALIT DE VULPE”
s-au urmarit etapele specifice povestii, s-au repetat pe scurt etapele desfasurarii actiunii din poveste, s-au numit personajele, care este cel negativ si cel pozitiv, daca e bine ce a facut vulpea etc. Apoi au foscolorate secvente din poveste , xeroxate din cartea de povesti, pe care apoi le-am asezat in ordinea desfasurarii actiunii.
Dupa terminarea activitatii, fisele au fost puse la panou iar copiii s-au pregatit de masa de pranz.
Ora 11.50 – 12.00
ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala)
“ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)
MIERCURI, 10.02.2010
Ora: 8.00 – 9.00
ADP – RUTINE: prezenta, salutul, calendarul naturii, intalnirea de dimineata:”Traista cu povesti” ( intr-o traistuta sunt puse jetoane cu animale salbatice, hrana specifica lor si locuinta acestora. Pe principiul „ mana oarba”, copiii extrag cate un jeton, numesc ceea ce este desenat pe el si despart cuvantul respectiv in silabe. )
Ora: 9.00 – 9.30
ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)
“ Singurel ma ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )
Ora: 9.30 – 10.00
ALA 1. BIBLIOTECA: GRAFISME: “ UNESTE PUNCTELE, SPUNE CE AI OBTINUT SI COLOREAZA!” ( 2 animale salbatice )
gasiti modelul aici:
2. JOC DE ROL : „ PUI, VENITI LA MAMA !”
ADP – TRANZITIE : JOC CU TEXT SI CANT: “ URSULETII” SI „ IN PADURE „
Ora: 10.15 – 10.30- Copiii fac o scurta pauza, timp in care se afiseaza lucrarile la panou si se fac aprecieri asupra activitatilor desfasurate. Apoi vor merge la toaleta cei care au nevoie.
Ora: 10.30 – 11.00
ADE –1. DOMENIUL STIINTA – ACTIVITATE MATEMATICA
JOC DIDACTIC: „ FORMEAZA MULTIMI CUM ITI SPUN” ( multe/putine, mare/mic )
Copiii au lucrat la panoul mare si individual cu materiala marunt si au format multimi cu mai multe, mai putine elemente si dupa criteriul mare/mic, dupa care au rezolvat o fisa aplicativa.
Ora : 11.00 – 11.10 Copiii fac o scurta pauza, timp in care se afiseaza lucrarile la panou si se fac aprecieri asupra activitatilor desfasurate. Apoi vor merge la toaleta cei care au nevoie
Ora: 11.10 – 11.40
2. DEC – EDUCATIE PLASTICA: PICTURA – SCENE DE POVESTE: „ URSUL PACALIT DE VULPE”
La activitatea de pictura, copiii vor avea imprimata o secventa din povestea invatata aceasta saptamana. Se va recunoaste momentul din poveste ilustrat, se va reaminti pe scurt textul, voi demonstra apoi eu modul de realizare a lucrarii, si voi insista pe anumite aspecte ( mai multa culoare, mai putina apa, sa respecte culorile specifice vulpii si ursului ). Se va face apoi incalzirea mainilor si se trece apoi la lucru, in timp ce afisez modelul lucrat la loc vizibil.
Ora 11.40 – 12.00
Dupa terminarea lucrarilor,se arunca apa, se spala cescutele, se aseaza acuarelele la locul lor in cutie, se sterg mesele, se afiseaza si se apreciaza pozitiv lucrarile dupa care copiii se spala pe maini si se pregatesc pentru masa de pranz.
Ora: 12.00 – 12.30
ADP – RUTINE –“ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)
JOI, 11.02.2010
Ora: 8.00 – 9.00
ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata “ Am facut singuri un puzzle !” ( la plecarea acasa miercuri dupa-amiaza, fiecare copil a primit o coala xeroxata cu un puzzle si un carton pe care sa lipeasca desenul dupa ce il coloreaza. L-au adus apoi la gradinita a doua zi, iar eu l-am decupat la fiecare, pentru a se juca cu puzzle-ul. asftel, au vazut singuri cum se poate realiza rapid un puzzle usor.
gasiti modelul aici:
Ora: 9.00 – 9.30
ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)
“ Singurel me ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )
Ora: 9.30 – 10.30
ALA
1. CONSTRUCTII: „ LIPIRE – URSULETUL MARTINICA”
gasiti modelele aici:
2. JOC DE MASA : „ GASESTE HRANA SI CASA ANIMALULUI SALBATIC”
Ora: 10.30 – 10.45 - Copiii curate mesele, merg la toaleta si se spala pe maini, expun lucrarile de la lipire, se spala pe maini si curata mesele.
Ora : 10.45 – 11.00
ADP – TRANZITIE : JOCURI MUZICALE SI DISTRACTIVE: “ URSUL DOARME “, „ URSULETII, „IN PADURE”, „PUI, VENITI LA MAMA”, „ LUPUL SI OILE „
Ora: 11.00 – 11.40
ADE – DOMENIUL OM SI SOCIETATE
EDUCATIE CIVICA „ CUM SI CINE OCROTESTE ANIMALELE SALBATICE IARNA”
( discutia se face pe baza vizionarii unui scurt film , realizat de Directia Silvica Vrancea cu care suntem in parteneriat si care a avut bunavointa sa ne daruiasca acest film, in care sunt prezentate animalele salbatice din judetul Vrancea si modul in care aceste sunt vaccinate, li se ataseaza cipuri de urmarire, sunt vindecati pui mici de urs care au avut diferite probleme, dar carora li se limiteaza accesul la oameni pentru a putea fi redati salbaticiei, se arata cum pe timpul iernii, ierbivorele sunt hranite de padurari la locuri special amenajate numite „ HRANITORI” si unde se aduce fan uscat in special caprioarelor si cerbilor, se precizeaza ca sunt vanate doar exemplarele batrane, bolnave sau care au un comportament extrem de agresiv etc. )
Copiii au fost extrem de incantati si au descoperit si vazut lucruri pe care nu le stiau. La finalul filmuletului, au rezolvat si o fisa aplicativa, interdisciplinara.
Ora: 11.40 – 11.50
Se afiseaza lucrarile la panou, se aranjeaza centrele de interes, se pun la loc toate accesoriile.
Ora: 11.50 – 12.30
ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala)
“ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)
VINERI, 12.02.2010
Ora: 8.00 – 9.00
ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata “ Ce animal va place cel mai mult si de ce ”.
Ora: 9.00 – 9.30
ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)
“ Singurel ma ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )
Ora: 9.30 – 10.10
ALA 1. BIBLIOTECA: „ CITIM IN ATLASE SI ENCICLOPEDII DESPRE ANIMALELE SALBATICE”
2. ARTA: „ ANIMALE SALBATICE PE ROLE DE HARTIE – MACHETA APLICATIVA”
Se vor realiza din role, hartie glace si culori , diverse animale salbatice pentru a realiza macheta aplicativa PADUREA SI ANIMALELE EI „ ( gasiti modelele alb negru si color aici:
ADP – TRANZITIE : JOC MUZICAL: “ Noi suntem piticii“
Ora: 10.00 – 10.15- Copiii asambleaza macheta , curata apoi mesele, se fac aprecieri, se afiseaza macheta pe hol si se duc la toaleta cei care au nevoie
Ora: 10.15 – 10.45
ADE – DOMENIUL PSIHO - MOTRIC
EDUCATIE FIZICA: „ MERGEM CA MOS MARTIN” (DEPRINDEREA MOTRICA - TARAREA PE GENUNGHI SI PALME )
JOC DISTRACTIV: „ CURSA URSULETILOR DIN PADURE „
Se face alinierea dupa inaltime. In coloana cate unul se realizeaza diferite tipuri de mers si alergare. Se formeaza coloana de gimnastica cate 2 si se executa diferite tipuri de exercitii pentru segmentele corpului:
BRATE SCURTE, BRATE LUNGI: mainile la piept si timpii 1-2 la piept, 3-4 extensie
PLICI, PLICI : bataie din palme cu mainile intinse in fata la timpii 1-2, in spate 3-4
ATINGEM CERUL , ATINGEM PAMANTUL: 1-2 mainile intinse in sus, 3-4 aplecare in fata cu varfurile degetelor atingem podeaua fara a indoi genunchii
PISICA SE JOACA CU GHEMUL: sezut, cu genunchii la piept , copiii formeaza un ghem. La comanda PISICA SE JOACA! Copiii se balanseaza pe spate cu viteza, pentru a reveni usor la pozitia sezut de dinainte.
FACEM GHEMUL, DESFACEM GHEMUL: pozitia sezut, cu bratele si picioarele intinse drept in fata. La comanda FACEM GHEMUL! , copiii strang picioarele cu bratele la piept, la comanda DESFACEM GHEMUL! Copiii revin la pozitia initiala.
Se trece apoi la predarea mersului taras pe palme si genunchi, se pun ecusoane in forma de ursulet copiilor grupei si se desfasoara „ CURSA URSULETILOR” copiii vor merge taras pe sub si peste diferite obstacole ( obiecte mici din sala ).
La final se desfasoara jocul linistitor” ne plimbam prin padure”.
Ora : 10.45 – 11.00
Copiii care au nevoie la toaleta vor merge dupa care se va organiza spatiul clasei pentru desfasurarea urmatoarei activitati.
Ora: 11.00 – 11.30
Deoarece mai este timp suficient, vom viziona diafilmul” CEI TREI URSULETI”. Copiii asteapta mereu cu nerabdare un diafilm, deoarece este ceva nou si inedit pentru ei. Isi aranjeaza scaunele in semicerc si trag draperiile, timp in care eu montez filmul in aparat.
Ora: 11.30 – 11.50
Copiii se joaca la alegere cu o jucarie preferata sau un joc.
Ora: 11.50 – 12.30
ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala)
“ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu