CAMPANIA INTERNATIONALA
aici aveti link-ul catre pagina ce descrie actiunea noastra de plantare, inscrisa in aceasta campanie internationala din Statele Unite ale Americii:
PROIECTUL INTERNATIONAL E-TWINNING
" YOU CAN COUNT ON ME "
JURNALUL SI ALTE DETALII DESPRE PROIECT, GASITI AICI :
" MATHEMATICS EVERYWHERE"
JURNALUL SI ALTE DETALII DESPRE PROIECT, GASITI AICI :
PROIECTUL INTERNATIONAL E-TWINNING
" HAPPY MINDS, STRONG BODDIES "
JURNALUL SI ALTE DETALII DESPRE PROIECT, GASITI AICI :
PROIECTUL
INTERNAŢIONAL U4 ENERGY
ED. POPA ELENA CRINA
GRADINITA NR. 13 FOCŞANI
De la cea mai fragedă vârstă, copii încearcă
să înţeleagă ce fel de participare conştientă pot să desfăşoare în viaţa
societăţii. Metoda cea mai bună de a le ajuta să devină cetăţeni activi constă
în stimularea participării lor în procesul de luare a deciziilor la toate
etapele şi nivelurile, inclusiv în familie, şcoală, la serviciu şi în
societate.
Participarea în programele şi în proiectele
internaţionale le permite copiilor să obţină noi experienţe care ulterior
îmbogăţesc activitatea lor, permite elaborarea propriilor programe şi
integrarea ulterioară în comunitatea internaţională.
Experienţa acestor proiecte reprezintă o oportunitate
de învăţare, de dezvoltare personală, în timp ce activităţile pe care
proiectele le propun sunt menite a contribui la dezvoltarea sustenibilă a
comunităţii în care aceste activităţi sunt desfăşurate.
De aceea, în anul şcolar 2011 – 2012, am ales
să participăm şi noi la concursul U4energy care este primul concurs
pan-european axat pe educaţia pentru
energie şi organizat de Comisia Europeană.
Obiectivele educaţiei de mediu în toată lumea sunt
asemănătoare:
-
să menţinem şi să
îmbunătăţim calitatea mediului;
-
să prevenim
problemele mediului în viitor.
Pe de o parte, educaţia de mediu înseamnă informarea şi
sporirea cunoştinţelor copiilor despre mediul înconjurător. Ei învaţă despre
încălzirea globală, deşeuri solide şi alte probleme ale mediului, despre
ecologie şi cum „funcţionează” pământul, despre urmările degradării mediului şi
învaţă care este rolul lor în crearea şi prevenirea problemelor mediului.
Pe de altă parte, educaţia de mediu sporeşte conştientizarea
problemelor şi înţelegerea valorilor personale prin „descoperirea” atitudinii
şi înţelegerii, ajutându-i pe copii să-şi evalueze şi să-şi clarifice
sentimentele în ceea ce priveşte mediul şi cum contribuie la problemele
acestuia. Ajută fiecare persoană să înţeleagă faptul că oamenii au valori
diferite, iar conflictele dintre acestea trebuie abordate pentru a preveni şi
rezolva, în final, problemele de mediu.
Educaţia de mediu este şi practică, în sensul învăţării
unor lucruri cum ar fi plantarea unui copac până la reducerea consumului sau
cum să trăim producând un impact negativ cât mai mic asupra mediului. Şi, în
final, educaţia mediului accentuează abilităţile de a acţiona ca cetăţean – de
la scrierea efectivă a unei scrisori până la influenţarea consiliilor locale
sau a oamenilor politici de stat şi a instituţiilor internaţionale.
În mod specific, educaţia de mediu accentuează aceste
cinci obiective:
• Conştientizarea: ajută
preşcolarii să capete o înţelegere şi sensibilitate faţă de întreg mediul şi
problemele lui; le dezvoltă abilitatea de a pricepe şi de a deosebi
stimulentele, de a procesa, rafina şi extinde aceste percepţii; contribuie la
folosirea acestor abilităţi noi în mai multe contexte.
• Cunoaşterea: ajută copiii să
capete o înţelegere de bază privind funcţionarea mediului, interacţiunea
oamenilor cu mediul şi despre cum apar şi cum pot fi rezolvate problemele
legate de mediu.
• Atitudinea: ajută micii
exploratori să capete un set de valori şi sentimente de grijă pentru mediu,
motivaţia şi devotamentul de a participa la menţinerea calităţii mediului.
• Deprinderi: ajută preşcolarii
să capete abilităţile necesare identificării şi investigării problemelor
mediului şi să contribuie la rezolvarea problemelor acestuia.
• Participarea: ajută copiii să
capete experienţă în utilizarea cunoştinţelor şi abilităţilor dobândite, în
vederea unor acţiuni pozitive şi bine gândite care vor conduce la rezolvarea
problemelor mediului.
Proiectul U4energy este condus de către European
Schoolnet, un consorţiu non-profit din cadrul a 31 Ministere ale Educaţiei de
pe continentul european, sub egida Comisiei Europene, creat în urmă cu 10 ani
pentru a inova tehnicile de predare şi învăţare ale părţilor implicate:
Ministere ale Educaţiei, şcoli, cadre didactice şi cercetători.
Obiective:
Principalul obiectiv al competiţiei este de a spori
cunoştinţele tinerilor cetăţeni ai Europei în domeniul eficienţei energetice în
societatea modernă, de a influenţa şi schimba comportamente în vederea
utilizării raţionale a energiei.
Acest obiectiv va fi atins prin intermediul a 3 acţiuni
principale:
• promovarea celor mai bune exemple despre
eficienţa energetică în şcoli şi comunităţi locale;
• implicarea unui numar mare de elevi în activităţi
specifice;
• creşterea coeficientului de răspândire a activităţilor
specifice şi a rezultatelor, din mediul educaţional în cel local, regional şi
al comunităţilor naţionale.
Proiectul-competitie U4energy a propus 3 categorii de
concurs la care ne-am putut înscrie:
CATEGORIA A: Măsuri de eficientizare a
energiei în şcoli;
CATEGORIA B: Cele mai bune
exemple pedagogice pentru înţelegerea importanţei consumului de energie;
CATEGORIA C: Cele mai bune idei
si demersuri pentru economisirea energiei din cadrul campaniei U4 ENERGY;
Noi am
ales să ne înscriem la Categoria B, deoarece
am urmărit ca prin materialele oferite de această competiţie (autocolante,
angajament, afişe de mediatizare, fişe de colorat ) să îi facem conştienţi pe
micii ecologişti de importanţă economisirii energiei electrice.
Astfel, preşcolarii au semnat un angajament în care
precizau ce măsuri de economisire a energiei vor lua:
ü Nu lăsaţi lumina să
ardă. Folosiţi cât mai mult lumina naturală;
ü Folosiţi becuri
ecologice ;
ü Nu lăsaţi apa să
curgă dacă nu aveţi nevoie de ea;
ü Orice aparat
electro-casnic care nu este folosit trebuie scos din priză;
ü Nu lăsaţi
aparatele nici în stand-by;
ü Pe timp de
iarnă, nu lăsaţi geamurile deschise. Aerisiţi şi apoi închideţi;
ü Folosiţi panourile solare unde este posibil;
ü Şi nu în ultimul rând, reciclaţi !
De asemenea, am aplicat aceste reguli şi în cadrul
grădiniţei: am închis apa la băi, am inchis becurile care ardeau pe holurile
grădiniţei, am tras draperiile şi am folosit lumina naturală, am scos din priză
aparatele de care nu aveam nevoie, am reciclat hârtie şi plastic, am realizat o
cărticică de ecologie cu imagini colorate de copiii, pe care am afişat-o la
panou să fie văzută atât de părinţi cât şi de alţi preşcolari din grădiniţă.
Nu în ultimul rând, am accesat şi site-ul competiţiei
pentru a utiliza toate informaţiile şi materialele puse la dispoziţie de către
acesta: http://www.u4energy.eu/web/guest.
PROIECTUL INTERNATIONAL CARAVAN SEASONS
www.caravanseasons.blogspot.com
Create your own scrapbook design |
Photo slideshow created with Smilebox |
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu