RSS

luni, 7 februarie 2011

FERMA DE ANIMALE

FISELE DE LUCRU LE GASITI IN PLANIFICAREA POSTATA PE EDUCATOAREA .RO LA RESURSE / PLANIFICARI CALENDARISTICE / LA FERMA DE ANIMALE



TEMA : AU FOST, SUNT SI VOR FI PE PAMANT
SUBTEMA : LA FERMA DE ANIMALE
EDUCATOARE: POPA CRINA ELENA
GRUPA MIJLOCIE “ C “
GRADINITA CU PP NR.13 FOCSANI

PLANIFICARE SAPTAMANALA
( detaliata pe zile )
LUNI, 7.02.2011

Ora: 8.00 – 9.00
ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata “ DESPRE CE VOM INVATA AZI ? „
Ora: 9.00 – 9.30
ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)
“ Singurel ma ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )
Ora: 9.30 – 10.00
ALA 1. BIBLIOTECA: „Ghiceste cine sunt eu”
2. ARTA:” BLAZONUL FERMEI „
( copii vor avea xeroxate mai multe imagini cu animale domestice diferite, iar ei vor alege pe cea pe care o doresc sa o coloreze )

ADP – TRANZITIE : JOC DISTRACTIV : “ CALUTII NAZDRAVANI “
Ora: 10.00 – 10.15- Copiii fac o scurta pauza, timp in care se afiseaza lucrarile la panou si se fac aprecieri asupra activitatilor desfasurate. Apoi vor merge la toaleta cei care au nevoie.
ADE – DOMENIUL STIINTA – CUNOASTEREA MEDIULUI
LECTURA DUPA IMAGINI: “FERMA ANIMALELOR“
Lectura se face pe baza unor planse model specifice din seturi de la tehnoart, in care copiii vad ilustrate secventa din viata animalelor la ferma.. Astfel, ei pot face diferente si asemanari intre aceste animale. Se vor numi fiecare animal de pe plansele model, apoi se imita fiecare, se precizeaza partile componente ale corpului, se clasifica dupa marime, dupa terminatiile de la picioare ( care au copite, care au pernute protectoare ), dupa foloasele pe care le dau, se precizeaza cu ce se hranesc si cum se inmultesc, cum se numeste fiecare membru al unei familii de animale in parte. In finalul activitatii, copiii au de rezolvat o fisa care vizeaza:
- Incercuiti animalele care au copite.
- Puneti un x in dreptul animalului folosit la tractiune.
- Colorati animalele care dau lapte.
- Taiati animalele care nu cresc la ferma.
ADE – DOMENIUL ESTETIC SI CREATIV
EDUCATIE MUZICALA : AUDITII MUZICALE
Se repeta cantecele invatate despre animale domestice : AZI, GRIVEI E MANIOS , UN MOTAN CAT UN PISOI, GRAIUL ANIMALELOR, MATA CAT E DE SIREATA ETC.
OPTIONAL : DANS MODERN
Ora: 11.50 – 12.30
ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala)
“ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)

MARTI, 8.02.2011
Ora: 8.00 – 9.00
ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata “ PUII VIN LA MAMA”.
Ora: 9.00 – 9.30
ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)
“ Singurel me ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )
Ora: 9.30 – 10.00
ALA 1. STIINTA : “ GASESTE HRANA POTRIVITA FIECARUI ANIMAL DOMESTIC“
2. JOC DE MASA: “ STII CINE SUNT EU ? “ ( JETOANE CU ANIMALE DOMESTICE )
ADP – TRANZITIE : JOC DISTRACTIV: „ CATELUSII JUCAUSI „
Ora: 10.00 – 10. 05 - Copiii fac o scurta pauza, timp in care se afiseaza lucrarile la centrul tematic si se fac aprecieri asupra activitatilor desfasurate. Apoi vor merge la toaleta cei care au nevoie.
ADE – 1. DOMENIUL OM SI SOCIETATE
ABILITATI PRACTICE MACHETA : „ FERMA DE ANIMALE „
SUPORTURI PENTRU ANIMALE, CA SA STEA VERTICAL .


2. DOMENIUL LIMBA SI COMUNICARE
EDUCAREA LIMBAJULUI „CARTICICA JOC – EXERCITII „
Fiecare copil va primi o mini carticica cu 8 imagini cu animale domestice. Sub fiecare imagine vor trebui sa alcatuiasca propozitii enuntiative si exclamative si apoi, sub imaginea respectiva, intr-un chenar deja trasat, vor invata dsa desparta cuvintele in silabe, oral si reprezentat grafic . la final, cine doreste, isi va colora carticica.
ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala)
“ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)
OPTIONAL : LIMBA ENGLEZA

MIERCURI, 9.02.2011
Ora: 8.00 – 9.00
ADP – RUTINE: prezenta, salutul, calendarul naturii, intalnirea de dimineata:”CUM INGRIJIM ANIMALELE DE CASA „ ( CATELUSI, PISICUTE )
Ora: 9.00 – 9.30
ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)
“ Singurel ma ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )
Ora: 9.30 – 10.00
ALA 1. STIINTA : „ GASESTE DRUMUL CELOR DOI MIELUTI CATRE MAMA LOR „

2. JOC DE ROL : „ DE-A FERMIERII !”
ADP – TRANZITIE : JOC DISTRACTIV : „ MAGARUSII INCAPATANATI „

ADE –1. DOMENIUL STIINTA – ACTIVITATE MATEMATICA
PREDARE : NUMARUL SI CIFRA 6
Se formeaza sirul 0-5 la panou si copiii pe masute, apoi se formeaza prin corespondenta o multime cu tot atatea si se mai adauga inca un element. Se numara elementele prin incercuire si se precizeaza cate elemente sunt. Se adauga cifra corespunzatoare 6 . Se mai formeaza 3 multimi cu cate 6 elemente, copiii formeaza si pe masute multimea cu 6 elemente, se numara crescator si descrescator, se precizeaza vecinii cifrelor si se pun in cosulet multimile pe sarite. Apoi activitatea se incheie cu o fisa de lucru.

2. DOS – EDUCATIE CIVICA – RECITARE : „ CATELUSUL SCHIOP „
de Elena Farago
Eu am numai trei picioare
Si de-abia ma misc: top, top!
Rad cand ma-ntalnesc copiii
Si ma cheama "cutu schiop".

Fratii mei ceilalti se joaca
Cu copii toti, dar eu
Nu pot alerga ca dansii,
Ca sunt schiop si cad mereu!

Si stau singur toata ziua
Si plang mult cand ma gandesc
Ca tot schiop voi fi de-acuma
Si tot trist am sa traiesc.

Si cand ma gandesc ce bine
M-as juca si eu acum,
Si-as latra si eu din poarta
La copii de pe drum!...

Cat sunt de frumosi copiii
Cei cuminti si cat de mult
Mi-ar placea sa stau cu dansii,
Sa ma joc si sa-i ascult!

Dar copiii rai la suflet
Sunt urati, precum e-acel
Care m-a schiopat pe mine,
Si nu-i pot iubi de fel...

M-a lovit din rautate
Cu o piatra in picior,
Si-am zacut si-am plans atata,
De credeam ca am sa mor...

Acum vine si-mi da zahar
Si ar vrea sa-mi fie bun
Si-as putea sa-l musc odata
De picior, sa ma razbun.

Dar il las asa, sa vada
Raul, ca un biet catel
Are inima mai buna
Decat a avut-o el.
Pe baza acestei poezii si a imaginilor ilustrative se discuta despre comportamentul copiilor, care au facut bine si care nu, ce suferinta i-a provocat catelului rana sa, de ce trebuie sa ocrotim animalele fara aparare, proverbul : „ CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE „
In finalul activitatii vor avea si o fisa de lucru aplicativa.
ADP – RUTINE –“ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)
OPTIONAL : DANS MODERN

JOI, 10.02.2011
Ora: 8.00 – 9.00
ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata” Tu poti sa faci ca mine ?” ( imitatie )
Ora: 9.00 – 9.30
ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)
“ Singurel me ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )
Ora: 9.30 – 10.30
ALA
1. CONSTRUCTII: „ADAPOSTURI PENTRU ANIMALE”
2. ANTRENAMENT GRAFIC : „ NUMARUL SI CIFRA 6 ”

ADP – TRANZITIE : JOC DISTRACTIV: “ LUPUL SI OILE „

ADE –1. DOMENIUL LIMBA SI COMUNICARE
POVESTEA EDUCATOAREI „ MOTANUL INCALTAT „
Povestea se va desfasura pe baza unui diafilm prezentat copiilor. Dupa terminarea diafilmului se va relua prin intrebari adresate copiilor, textul povestii, pentru a reaminti personajele, cum a reusit motanul sa-l pacaleasca pe rege, cum a reusit baiatul morarului sa devina MARCHIZUL DE CARABAS, cum l-a pacalit motanul pe capcaun, cum istetimea infrange marimea.
2ADE - DOMENIUL ESTETIC SI CREATIV – EDUCATIE PLASTICA
PICTURA : „ SCENA DE POVESTE „
Copiii vor picta o scena din povestea „ Moanul Incaltat „ .
ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala)
“ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)

VINERI, 11.02.2011
Ora: 8.00 – 9.00
ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata “ Ce v-a placut cel mai mult din ce am invatat saptamana aceasta”.
Ora: 9.00 – 9.30
ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)
“ Singurel ma ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )
Ora: 9.30 – 10.10
ALA 1. BIBLIOTECA: „ CITIM IN ATLASE SI ENCICLOPEDII DESPRE ANIMALELE DOMESTICE”
2. ARTA : „ MASTI DE ANIMALE DOMESTICE”


ADP – TRANZITIE : JOC DISTRACTIV: ‚ CARNAVALUL ANIMALELOR “

1. ADE – DOMENIUL PSIHO - MOTRIC
EDUCATIE FIZICA: : „ PISICA PANDESTE SORICELUL SI IL VANEAZA „
„ TARAREA PRIN TUNEL SI SARITURA DE PE LOC CU ATERIZARE PE AMBELE PICIOARE IN GHEMUIT”
JOC DISTRACTIV : „ PISICA SI SORICELUL „
Se face alinierea dupa inaltime. In coloana cate unul se realizeaza diferite tipuri de mers si alergare. Se formeaza coloana de gimnastica cate 2 si se executa diferite tipuri de exercitii pentru segmentele corpului:
BRATE SCURTE, BRATE LUNGI: mainile la piept si timpii 1-2 la piept, 3-4 extensie
PLICI, PLICI : bataie din palme cu mainile intinse in fata la timpii 1-2, in spate 3-4
ATINGEM CERUL , ATINGEM PAMANTUL: 1-2 mainile intinse in sus, 3-4 aplecare in fata cu varfurile degetelor atingem podeaua fara a indoi genunchii
PISICA SE JOACA CU GHEMUL: sezut, cu genunchii la piept , copiii formeaza un ghem. La comanda PISICA SE JOACA! Copiii se balanseaza pe spate cu viteza, pentru a reveni usor la pozitia sezut de dinainte.
FACEM GHEMUL, DESFACEM GHEMUL: pozitia sezut, cu bratele si picioarele intinse drept in fata. La comanda FACEM GHEMUL! , copiii strang picioarele cu bratele la piept, la comanda DESFACEM GHEMUL! Copiii revin la pozitia initiala.
Se trece apoi la predarea mersului taras pe palme si genunchi printr-un tunel pliant iar la iesirea din tunel, din ghemuit, copii executa o saritura in lungime ca aterizare tot in ghemuit, imitand prinderea unui soricel de catre o pisica.

2. ADE – DOMENIUL STIINTE – Activitate matematica
JOC DIDACTIC : „ CATE ANIMALE SUNT IN CURTEA FERMEI ? „
Recapitularea sirului 0- 6 su aplicatie in joc didactic si fisa de lucru.

Ora: 11.50 – 12.30
ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala)
“ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)

0 comentarii:

Trimiteţi un comentariu