RSS

PROIECTE INTERNATIONALE

CAMPANIA INTERNATIONALA 
 Partners for the Planet 3×3 

aici aveti link-ul catre pagina ce descrie actiunea noastra de plantare, inscrisa in aceasta campanie internationala din Statele Unite ale Americii: 



PROIECTUL INTERNATIONAL E-TWINNING 
" YOU CAN COUNT ON ME " 
galleryImage  
JURNALUL SI ALTE DETALII DESPRE PROIECT, GASITI AICI :

PROIECTUL INTERNATIONAL E-TWINNING 
" MATHEMATICS EVERYWHERE"
galleryImage
JURNALUL SI ALTE DETALII DESPRE PROIECT, GASITI AICI :


PROIECTUL INTERNATIONAL E-TWINNING
 " HAPPY MINDS, STRONG BODDIES " 

galleryImage

JURNALUL SI ALTE DETALII DESPRE PROIECT, GASITI AICI :



ACTIVITĂŢI ÎN ZONA ŞTIINŢEI – EXEMPLE DE BUNĂ PRACTICĂ
PROIECTUL INTERNAŢIONAL U4 ENERGY

ED. POPA ELENA CRINA
GRADINITA NR. 13 FOCŞANI
  
„Redu - Refoloseşte – Reciclează
Click to play this Smilebox scrapbook
Create your own scrapbook - Powered by Smilebox
Create a free scrapbook
 
 
De la cea mai fragedă vârstă, copii încearcă să înţeleagă ce fel de participare conştientă pot să desfăşoare în viaţa societăţii. Metoda cea mai bună de a le ajuta să devină cetăţeni activi constă în stimularea participării lor în procesul de luare a deciziilor la toate etapele şi nivelurile, inclusiv în familie, şcoală, la serviciu şi în societate.
Participarea în programele şi în proiectele internaţionale le permite copiilor să obţină noi experienţe care ulterior îmbogăţesc activitatea lor, permite elaborarea propriilor programe şi integrarea ulterioară în comunitatea internaţională.
Experienţa acestor proiecte reprezintă o oportunitate de învăţare, de dezvoltare personală, în timp ce activităţile pe care proiectele le propun sunt menite a contribui la dezvoltarea sustenibilă a comunităţii în care aceste activităţi sunt desfăşurate.
De aceea, în anul şcolar 2011 – 2012, am ales să participăm şi noi la concursul U4energy care este primul concurs pan-european  axat pe educaţia pentru energie şi organizat de Comisia Europeană.
Obiectivele educaţiei de mediu în toată lumea sunt asemănătoare:
-        să menţinem şi să îmbunătăţim calitatea mediului;
-        să prevenim problemele mediului în viitor.
Pe de o parte, educaţia de mediu înseamnă informarea şi sporirea cunoştinţelor copiilor despre mediul înconjurător. Ei învaţă despre încălzirea globală, deşeuri solide şi alte probleme ale mediului, despre ecologie şi cum „funcţionează” pământul, despre urmările degradării mediului şi învaţă care este rolul lor în crearea şi prevenirea problemelor mediului.
Pe de altă parte, educaţia de mediu sporeşte conştientizarea problemelor şi înţelegerea valorilor personale prin „descoperirea” atitudinii şi înţelegerii, ajutându-i pe copii să-şi evalueze şi să-şi clarifice sentimentele în ceea ce priveşte mediul şi cum contribuie la problemele acestuia. Ajută fiecare persoană să înţeleagă faptul că oamenii au valori diferite, iar conflictele dintre acestea trebuie abordate pentru a preveni şi rezolva, în final, problemele de mediu.
Educaţia de mediu este şi practică, în sensul învăţării unor lucruri cum ar fi plantarea unui copac până la reducerea consumului sau cum să trăim producând un impact negativ cât mai mic asupra mediului. Şi, în final, educaţia mediului accentuează abilităţile de a acţiona ca cetăţean – de la scrierea efectivă a unei scrisori până la influenţarea consiliilor locale sau a oamenilor politici de stat şi a instituţiilor internaţionale.
În mod specific, educaţia de mediu accentuează aceste cinci obiective:
Conştientizarea: ajută preşcolarii să capete o înţelegere şi sensibilitate faţă de întreg mediul şi problemele lui; le dezvoltă abilitatea de a pricepe şi de a deosebi stimulentele, de a procesa, rafina şi extinde aceste percepţii; contribuie la folosirea acestor abilităţi noi în mai multe contexte.
Cunoaşterea: ajută copiii să capete o înţelegere de bază privind funcţionarea mediului, interacţiunea oamenilor cu mediul şi despre cum apar şi cum pot fi rezolvate problemele legate de mediu.
Atitudinea: ajută micii exploratori să capete un set de valori şi sentimente de grijă pentru mediu, motivaţia şi devotamentul de a participa la menţinerea calităţii mediului.
Deprinderi: ajută preşcolarii să capete abilităţile necesare identificării şi investigării problemelor mediului şi să contribuie la rezolvarea problemelor acestuia.
Participarea: ajută copiii să capete experienţă în utilizarea cunoştinţelor şi abilităţilor dobândite, în vederea unor acţiuni pozitive şi bine gândite care vor conduce la rezolvarea problemelor mediului.

Proiectul U4energy este condus de către European Schoolnet, un consorţiu non-profit din cadrul a 31 Ministere ale Educaţiei de pe continentul european, sub egida Comisiei Europene, creat în urmă cu 10 ani pentru a inova tehnicile de predare şi învăţare ale părţilor implicate: Ministere ale Educaţiei, şcoli, cadre didactice şi cercetători. 
Obiective:
Principalul obiectiv al competiţiei este de a spori cunoştinţele tinerilor cetăţeni ai Europei în domeniul eficienţei energetice în societatea modernă, de a influenţa şi schimba comportamente în vederea utilizării raţionale a energiei.

Acest obiectiv va fi atins prin intermediul a 3 acţiuni principale:
promovarea celor mai bune exemple despre eficienţa energetică în şcoli şi comunităţi locale;
• implicarea unui numar mare de elevi în activităţi specifice;
• creşterea coeficientului de răspândire a activităţilor specifice şi a rezultatelor, din mediul educaţional în cel local, regional şi al comunităţilor naţionale.

Proiectul-competitie U4energy a propus 3 categorii de concurs la care ne-am putut  înscrie:
CATEGORIA A: Măsuri de eficientizare a energiei în şcoli;
CATEGORIA B: Cele mai bune exemple pedagogice pentru înţelegerea importanţei consumului de energie;
CATEGORIA C: Cele mai bune idei si demersuri pentru economisirea energiei din cadrul campaniei U4 ENERGY;
          Noi am ales să ne înscriem la Categoria B, deoarece am urmărit ca prin materialele oferite de această competiţie (autocolante, angajament, afişe de mediatizare, fişe de colorat ) să îi facem conştienţi pe micii ecologişti de importanţă economisirii energiei electrice.
         
Astfel, preşcolarii au semnat un angajament în care precizau ce măsuri de economisire a energiei vor lua:
ü Nu lăsaţi lumina să ardă. Folosiţi cât mai mult lumina naturală;
ü Folosiţi becuri ecologice ;
ü Nu lăsaţi apa să curgă dacă nu aveţi nevoie de ea;
ü Orice aparat electro-casnic care nu este folosit trebuie scos din priză;
ü Nu lăsaţi aparatele nici în stand-by;
ü Pe timp de iarnă, nu lăsaţi geamurile deschise. Aerisiţi şi apoi închideţi;
ü Folosiţi panourile solare unde este posibil;
ü Şi nu în ultimul rând, reciclaţi !
De asemenea, am aplicat aceste reguli şi în cadrul grădiniţei: am închis apa la băi, am inchis becurile care ardeau pe holurile grădiniţei, am tras draperiile şi am folosit lumina naturală, am scos din priză aparatele de care nu aveam nevoie, am reciclat hârtie şi plastic, am realizat o cărticică de ecologie cu imagini colorate de copiii, pe care am afişat-o la panou să fie văzută atât de părinţi cât şi de alţi preşcolari din grădiniţă.
Nu în ultimul rând, am accesat şi site-ul competiţiei pentru a utiliza toate informaţiile şi materialele puse la dispoziţie de către acesta: http://www.u4energy.eu/web/guest.


 PROIECTUL INTERNATIONAL CARAVAN SEASONS

Grupa noastra este unul din fondatorii acestui proiect international, " CARAVAN SEASONS " si partener in proiectul " FOUR SEASONS- NATURE AND ART " si de astazi am inceput si noi, alaturi de partenerii nostri straini sa postam activitatile noastre legate de anorimpul toamna. Pentru detalii si pentru a vizualiza activitatile unitatilor partenere, vizitati blogul proiectului la adresa:
www.caravanseasons.blogspot.com

BLOGUL PROIECTULUI : www.caravanseasons.blogspot.com.



Click to play this Smilebox scrapbook
Create your own scrapbook - Powered by Smilebox
Create your own scrapbook design

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
Photo slideshow created with Smilebox


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu