RSS

marți, 23 martie 2010

PLANIFICARE - FLORI DE PRIMAVARA

EDUCATOARE: POPA CRINA ELENA           
GRUPA MIJLOCIE “ C “                                                           
GRADINITA CU PP NR.13 FOCSANI    

  IMAGINI GASITI PE BLOGURILE GRUPEI :
www.educatoarea.ro ( la galerii foto )

FISE DE LUCRU GASITI AICI
http://www.educatoarea.ro/index.php?menu_item=Utilizatori&page_nr=6 

PLANIFICARE SAPTAMANALA PENTRU TEMA
„ CULORILE PRIMAVERII ”

( detaliata pe zile )
LUNI, 8.03.2010
Ora: 8.00 – 9.00
            ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata “ SPUNE CEVA FRUMOS DEPSRE FLOARE” ( copiii isi imagineaza floarea ca pe o persoana si vor spune ceva fumos despre ea. Evercitiul se va aplica apoi si pe colegul de masuta ).
Ora: 9.00 – 9.30
ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)
                           “ Curatei si frumusei ca niste floricele “ ( deprinderi de igiena personala )  
Ora: 9.30 – 10.45
ALA   1. BIBLIOTECA: „CITIM IN ATLASE DESPRE FLORI „
          2. ARTA: „ COLORAM FLORI DE PRIMAVARA„
  
ADP – TRANZITIE : JOC DISTRACTIV: “ RANDUNELELE LA CUIB! “
Ora: 10.45 – 11.00- Copiii fac o scurta pauza, timp in care se afiseaza lucrarile la panou si se fac aprecieri asupra activitatilor desfasurate. Apoi vor merge la toaleta cei care au nevoie.

Ora: 11.00 – 11.30
ADE – DOMENIUL STIINTA – CUNOASTEREA MEDIULUI
           OBSERVARE: „ LALEAUA SI NARCISA „
Observarea se face pe baza planselor cu flori de la setul DIANA in care sunt ilustrate laleau si narcisa in intregime si prin metoda DIAGRAMA VENN se precizeaza asemanarile si deosebirile dintre cele doua plante.
ASEMANARI: -  sunt flori de primavara;
-        Au radacina in forma de bulb;
-        Au tulpina in forma de tub;
-        Au o singura floare in varf ;
-        Respira asemeni oamenilor;
-        Au nevoie de lumina, caldura, apa pentru a creste ;
-        „ sangele” lor se numeste seva ;
-        Cresc in gradini ;
DEOSEBIRI:   LALEAUA :
-        Are tulpina mai groasa ;
-        Are frunzele late ;
-        Fiecare lalea are doua frunze ;
-        Sunt divers colorate ;
-        De obicei sunt mai scunde decat narcisele ;
NARCISA:
-        Are tulpina mai subtire ;
-        Are frunzele inguste si lungi ;
-        Floarea de narcisa are mai multe frunze ;
-        Sunt doar de doua culori: albe si galbene ;
-        Sunt mai inalte decat lalelele ;
-        Sunt foarte parfumate.
In finalul activitatii se rezolva o fisa din setul aplicativ pentru metoda proiectelor de la aramis, in care trebuie:
-         sa coloreze frunzele si floarea de la o lalea,
-        sa coloreze triunghiul corespunzator meseriei care ingrijeste florile ( gradinar )
-        sa coloreze patratul corespunzator anotimpului in care infloresc narcisele
-        sa coloreze cercurile de sub lalea in culorile lalelelor ( galben rosu, portocaliu, mov, roz )

Ora : 11.30 - 12.00
Se fac aprecieri asupra activitatii, se evalueaza oral modul de realizare a fiselor, se pun la panou, se face curatenie pe masute . Unii copii au vrut sa mai citim din carti si enciclopedii despre flori si modul lor de viata.
ADP – RUTINE – “ Igiena inainte de masa” ( deprinderi de igiena personala)
                             “ Pofta buna ! ‚,








MARTI, 9.03.2010
    Ora: 8.00 – 9.00
            ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata “ FLUTURII ZBOARA LA FLORI !”. Intalnirea este un joc in care se imparte grupa in doua echipe si fiecare echipa in cate 5 grupulete pentru fiecare culoare cate unul ( rosu, galben, portocaliu, mov, roz ). Se pun copiilor in piept ecusoane cu fluturi si lalele din cele 5 culori si la comanda „ fluturele zboara la floarea lui!” , copiii se grupeaza pe culori.
Ora: 9.00 – 9.30
ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)
                             “ Roua diminetii spala floricelele “ ( deprinderi de igiena personala )  
Ora: 9.30 – 10.10
ALA  1. JOC DE MASA: „ SELECTAM IMAGINI CU FLORI DE PRIMAVARA”
 2. STIINTA :  “ FORMEAZA INTREGUL FLORII „ au colorat, am decupat si am lipit apoi planta, refacand-o cu toate componentele sale – radacina, tulpina, frunze, floare
  ADP – TRANZITIE : JOC DISTRACTIV : „ CAUTA-TI PERECHEA !  
Ora: 10.10 – 10. 30 –
Copiii fac o scurta pauza, timp in care se afiseaza lucrarile la centrul  tematic, se curata mesele, se aseaza materialele la locul lor si se fac aprecieri asupra activitatilor desfasurate. Apoi vor merge la toaleta cei care au nevoie.
Ora: 10.30 – 11.00
ADE – DOMENIUL  LIMBA SI COMUNICARE
JOC DIDACTIC : „ BUCHETUL DE FLORI AL PRIMAVERII „
MATERIAL DIDACTIC FOLOSIT: fluturii si lalelele de la tranzitii, din cele 5 culori ( fiecare copil a primit o lalea si un fluture divers colorat ) si 5 vaze ( rosie, galbena, portocalie, roz si mov ) din carton color.
Vazele au fost fixate la panou. S-a anuntat jocul, s-a enuntat modul si regula de joc si s-a desfasurat o data de proba.
Eu indic o culoare ( roz ) si intreb ce culoare este. Apoi cer ca toate lalelele roz sa formeze un buchet in vaza roz.
Ce culoare are sangele?  ( rosu ) .  Toate lalelele rosii sa formeze buchetul.
Ce culoare are portocala? ( portocaliu ) . Toate florile portocalii formeaza buchetul.
Copiii inchid ochii si eu ridic un jeton galben. Copiii raspund ce culoare are si toate florile galbene formeaza buchetul.
Ce vaza a ramas fara buchet? ( mov ). Toate lalelele mov formeaza buchetul.
Dupa ce am format pe culori buchetele, copiii acopera ochii si eu fac modificari in aranjarea pe culori a florilor. Apoi se cere copiilor sa observe si sa corecteze greseala.
Tot dupa indicatii se completeaza florile cu fluturi. Fluturii iubesc florile si zboara fiecare catre culoarea sa. Dupa ce sunt aranjati si fluturii, se schimba locul lor in culori si se cere copiilor sa corecteze fluturii care au incurcat culorile. La final se amesteca vazele si copiii trebuie sa le aseze la locul lor.
Activitatea se incheie cu cantecelul „primavara” .

Ora : 11.00 – 11.30
OPTIONAL – DANS

Ora: 11.30 – 11.50
DOMENIUL ESTETIC SI CREATIV
DACTILOPICTURA  : „LALELE”
De fapt este o pictura cu palma intreaga fara degetul mare. Pe coli de xerox verde foarte pal si bleu foarte deschis, copiii au aplicat cu palma, dupa ce in prealalbil au pictat-o cu galben si portocaliu cei care aveau coli vernil si cu roz si mov cei care aveau coli bleu, lalele. Apoi, cu pensula au trasat tulpinele si frunzele florii. A fost foarte distractiv , mai ales ca s-au pictat pe intreaga palma. E mai greu asa si mai dificil la spalat dar plansele ies extraordinar de frumoase.
Ora 11.50 – 12.00
ADP – RUTINE – “ Igiena inainte de masa” ( deprinderi de igiena personala)
                             “ Pofta buna ! ‚,


MIERCURI, 24.03.2010
    Ora: 8.00 – 9.00
            ADP – RUTINE: prezenta, salutul, calendarul naturii, intalnirea de dimineata:” EU SUNT GHIOCEL, TU CE ESTI ?” „
Ora: 9.00 – 9.30
ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)
                           “ Singurel ma ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )
Ora: 9.30 – 10.00
ALA   1. CONSTRUCTII : „ BUCHETUL DE FLORI ”
2. JOC DE ROL : „ DE-A FLORARESELE !”
ADP – TRANZITIE : JOC DISTRACTIV: “ FLORILE SUNT MANGAIATE DE VANT „
Ora: 10.15 – 10.30- Copiii fac o scurta pauza, timp in care se afiseaza lucrarile la panou si se fac aprecieri asupra activitatilor desfasurate. Apoi vor merge la toaleta cei care au nevoie.
Ora: 10.30 – 11.00
ADE –1.  DOMENIUL STIINTA – ACTIVITATE MATEMATICA
PREDARE NUMARUL SI CIFRA 2
Copiii au lucrat la panoul mare si individual cu material marunt si au format multimi cu 1 element si apoi prin corespondenta au format multimi cu tot atatea si inca unul = 2. Am folosit vazele cu flori si fluturi de la jocul didactic de la dezvoltarea limbajului.  
Etape:
-        punem in fiecare vaza cate o lalea
-        punem la fiecare vaza cifra corespunzatoare numarului de lalele;
-        la fiecare floare vine cate un fluturas ;
-        lalelele sunt atat de viu colorate incat mai atrag cate un fluturas
-        acum sunt mai multi fluturasi cu unul in fiecare multime
-        se arata cifra 2 si se ataseaza multimii corespunzatoare cu 2 elemente
-        se numara 0-2 si 2-0
-        se dau exemple de lucruri care pot fi cate doua in realitatea inconjuratoare: 2 maini, picioare, ochi, urechi etc
-        copiii formeaza in acelasi timp si pe masa multimi cu 1 si doua elemente
-        se rezolva o fisa de lucru aplicativa

Ora : 11.00 – 11.10 Copiii fac o scurta pauza, timp in care se afiseaza lucrarile la panou si se fac aprecieri asupra activitatilor desfasurate. Apoi vor merge la toaleta cei care au nevoi  
Ora: 11.10 – 11.45
2. DEC – EDUCATIE MUZICALA: PREDARE – „ INFLORESC GRADINILE „
                                                            JOC MUZICAL: „ IARNA, SA TE DUCI CU BINE ! „
Ora 11.45 – 12.00
Copiii se spala pe maini si se pregatesc pentru masa de pranz.
Ora: 12.00 – 12.30
ADP – RUTINE –“ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz) 








  
 JOI, 25.03.2010
    Ora: 8.00 – 9.00
            ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata “RASPUNDE CORECT” ( METODA EXPLOZIA STELARA) )
 Ora: 9.00 – 9.30
ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)
                           “ Singurel me ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )
 Ora: 9.30 – 10.30    ALA
1.    JOC DE MASA: „ GHICESTE SI ALEGE”
2.    ARTA : „ COLORAM FLORI CA IN LEGENDA”

Ora: 10.30 – 10.45 - Copiii curate mesele, merg la toaleta si se spala pe maini, expun lucrarile de la arta, se spala pe maini si curata mesele.
Ora : 10.45 – 11.00 ADP – TRANZITIE : JOC: ” CULEGEM FLORICELE”
Ora: 11.00 – 11.40
ADE – DOMENIUL OM SI SOCIETATE
EDUCATIE CIVICA – POVESTEA EDUCATOAREI – „DEGETICA „
Ora: 11.40 – 11.50
Ora: 11.50 – 12.30
ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala)
                             “ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)


 


VINERI, 26.03.2010                
    Ora: 8.00 – 9.00
ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata “ IUBITI-NE CACI SUNTEM FLORI „ ”.
Ora: 9.00 – 9.30
ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)
                           “ Singurel ma ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )          
Ora: 9.30 – 10.10
ALA   1. GRAFISME: „ UNESTE PUNCTELE SI COLOREAZA FLOAREA  
2.    STIINTA: „ REZOLVA CE ITI CERE FISA” ( COLORAM LALELE DUPA CUM ARATA FISA CU ROSU CELE NUMEROTATE CU 1 SI CU GALBEN CELE NUMEROTATE CU 2 )
ADP – TRANZITIE : JOC MUZICAL: “ INFLORESC GRADINILE“
Ora: 10.00 – 10.15-  Se duc la toaleta cei care au nevoie
Ora: 10.15 – 10.45     ADE – DOMENIUL PSIHO - MOTRIC
ELEMENTE DE GIMNASTICA RITMICA
„ DANSUL FLORILOR „
Ora : 10.45 – 11.00
Copiii care au nevoie la toaleta vor merge dupa care se va organiza spatiul clasei pentru desfasurarea urmatoarei activitati.
Ora: 11.00 – 11.50
Deoarece mai este  timp suficient, vom aseza in mape lucrarile realizate de copii aceasta saptamana, vom recapitula oral ceea ce am invatat, cei care vor dori se vor juca cu puzzle-uri sau vor colora etc.
Ora: 11.50 – 12.30
ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala)
                             “ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu